• Kalejdoskop ucznia. Liczenie. Klasa 1

Kalejdoskop ucznia. Liczenie. Klasa 1

18.79
szt. Do przechowalni
Opinie
Wysyłka w ciągu 4 dni robocze
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
Dostępność 11 szt.
Waga 0.2 kg
ISBN 9788302170225
Zostaw telefon

• Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych „Kalejdoskop ucznia”, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.

Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji „Liczę” i „Rozwiązuję zadania”.

Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody): 

ORIENTACJA W PRZESTRZENI

CECHY WIELKOŚCIOWE

?  Porządkowanie wg jednej cechy

?  Porządkowanie wg dwóch cech

KLASYFIKACJA

?  Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy

?  Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech

?  Karty logiczne

POJĘCIE LICZBY NATURALNEJ

?  Porównywanie liczebności zbiorów

?  Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr

?  Liczby porządkowe

DZIAŁANIA NA LICZBACH

?  Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków

?  Porównywanie sum i różnic

?  Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem

ZADANIA TEKSTOWE

?  Dodawanie i odejmowanie

?  Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania

?  Obliczenia pieniężne

?  Wybieranie poprawnego sposobu obliczania

?  Zadawanie pytań do zadań

?  Wybieranie pytań do zadania

?  Zadania złożone

?  Zadania trudne

FIGURY GEOMETRYCZNE

?  Rozpoznawanie figur

?  Rytmy

?  Mozaika

?  Symetrie

JEDNOSTKI MIAR

?  Obliczenia pieniężne (monety)

?  Mierzenie długości

?  Mierzenie masy

?  Mierzenie czasu. Zegar

?  Mierzenie czasu. Dni tygodnia

Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:

?  włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;

? pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;

?  ćwiczenie sprawności rachunkowej;

?  porządkowanie zdobytej wiedzy;

?  powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;

?  wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.

Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.

Stan Nowy
Rodzaj tradycyjny podręcznik
Rok wydania 2021
Klasa 1
Okładka miękka

Aniela Chankowska

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.